خراسان رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳) چرا کمک هزینه معیشتی معلولان متوقف شده است؟ چرا قانون متناسب ‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به درستی اجرا نمی‌شود؟ انتشار فایل کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مدارس از امروز (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آمار کرونا در ایران ۱۳ مرداد | فوتی‌های روزانه همچنان بالای ۲۰۰ نفر

  • کد خبر: ۳۷۳۶۵
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
آمار کرونا در ایران ۱۳ مرداد | فوتی‌های روزانه همچنان بالای ۲۰۰ نفر
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۵۹۸ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه ۲۱۵ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

 

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.

 

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۷۰ هزار و ۲۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: ۴۱۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

وی گفت: تا کنون دو میلیون و ۵۳۴ هزار و ۶۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

آمار کرونا در ایران ۱۳ مرداد | فوتی‌های روزانه همچنان بالای ۲۰۰ نفر

 

لاری در تشریح استانهای در وضعیت قرمز گفت: استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

وی درباره استانهای در شرایط هشدار نیز گفت: همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ استان در وضعیت قرمز و ۱۲ استان در وضعیت هشدار قرار دارند، افزود: با همکاری مردم در رعایت پروتکلها و تلاش شبانه روزی مسوولان استانی و کادر بهداشت و درمان، استان های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در وضعیت بهتری از بیماری قرار گرفته اند؛ البته این موضوع نباید باعث خطر عادی سازی شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکل ها شود.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه استانهای فارس، ایلام، لرستان و هرمزگان از وضعیت قرمز به وضعیت هشدار تبدیل شده اند و با رعایت مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و مسوولان استانی موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستانهای این استانها روند کاهشی داشته و موجب شده تعدادی از شهرستان های این استان ها از وضعیت قرمز خارج شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: متاسفانه استانهای مرکزی، گیلان و یزد از وضعیت هشدار به وضعیت قرمز تبدیل شدند؛ یعنی موارد ابتلا و بستری تعداد بیشتری از شهرستان های آنها روند افزایشی داشته است که از مردم می خواهیم با جدی گرفتن بیشتر پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک کمک کنند در هفته های آتی شاهد کاهش آمار ابتلا و بستری در این استانها باشیم. همچنین از مردم می خواهیم از سفرهای غیرضروری به این استان ها خودداری کنند.

لاری در پایان صحبت هایش خطاب به مردم گفت: مطمئن باشید با عزم و اراده شما حتی اگر ۱۰ درصد به آمار استفاده کنندگان از ماسک اضافه شود، تاثیرات چشمگیری در کاهش موارد ابتلا، بستری و فوت در کشور را طی هفته های آتی شاهد خواهیم بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->